Welzijn op recept

Nieuws over Welzijn op recept

Trias voert ook in 2019 het project Welzijn op recept uit in de gemeente Tynaarlo. Met dit concept, dat in maart 2017 startte, werken inmiddels 10 huisartspraktijken.

Om de sociale kaart en de voorliggende voorzieningen online zichtbaar te maken is gekozen voor het digitale buurtplatform van mijnbuurtje.nl.  Hierop zijn ontmoetings- en creatieve activiteiten maar ook alles op het gebied van sport en beweging te vinden. Trias is nauw betrokken bij het stimuleren van de sociale betrokkenheid en het met elkaar verbinden van initiatieven van enthousiaste inwoners. In Tynaarlo heet het platform BuurtBrink.nl, deze site wordt eind maart/begin april officieel gelanceerd.

Welzijn op recept: precies het goede duwtje in de rug

Wat zal ik eens gaan doen vandaag? Ik voel me zo somber de laatste tijd.
Ik zou graag wat betekenen voor iemand, maar ik heb zo weinig energie.

Omdat medicijnen in bovengenoemde situaties geen uitkomst bieden, heeft Stichting Trias  in samenwerking met enkele huisartsen Welzijn op recept geïntroduceerd. Deelnemen aan sport, recreatieve- en ontmoetingsactiviteiten geeft nieuwe energie en bevordert herstel.

Geluk op recept?

Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Maar we weten wel dat mensen voor hun welbevinden niet alleen goede voeding en beweging maar ook contact met anderen nodig hebben.

Waar krijgt u weer energie van? Enkele voorbeelden:
• creatieve activiteiten, zoals b.v. schilderen of zingen in een koor
• sociale activiteiten, zoals b.v. samen koken en eten
• vrijwilligerswerk, zoals b.v. boodschappen doen of computerles geven
• sport en bewegen, zoals b.v. wandelen, dansen of yoga
• kunst en cultuur, zoals b.v. samen naar het museum of de bioscoop
• trainingen en workshops, zoals b.v. positief denken, taalles of slim omgaan met geld

U kijkt samen met de vaste contactpersoon naar uw eigen situatie, wensen en mogelijkheden. En bespreekt wat u zelf (met uw omgeving) kunt doen om uw leven aangenamer, zinvoller en/of gezonder te maken.