Kleding- en speelgoedbeurs

Kledingbeurs Paterswolde bestaat dit jaar 40 jaar!

Al vele jaren zetten zo’n 30 vrijwilligers zich met veel plezier in, tijdens de inname en de verkoop van kinderkleding. Om een feestelijk tintje te geven aan deze mijlpaal organiseren wij een inzamelactie voor de Kraambank van Isis Kraamzorg in Groningen. De Kraambank is opgezet voor ouders die een babyuitzet niet zelf kunnen betalen. Tweedehands baby -kleding en -artikelen worden bij de Kraambank verzameld en aangeboden aan gezinnen die het nodig hebben.  De Kraambank helpt op deze manier gezinnen en babyspullen krijgen zo een tweede leven.

Als u babyspullen voor de Kraambank wilt inleveren dan kan dat op zaterdag 16 maart tussen 10.00 en 12.00 uur. Kleine goederen kunnen direct worden ingebracht maar voor het inleveren van boxen, bedjes, kinderwagens e.d. graag van tevoren bellen met 0513-72 70 42 om een afspraak te maken. Eventueel kunnen grote goederen ook gehaald worden.

De Kinderkleding beurs is op vrijdag 15 maart van 16.00 uur tot 19.00 uur in Ons Dorpshuis te Paterswolde.

Kinder- en Dameskledingbeurs

In Ons Dorpshuis aan de Bähler Boermalaan 4 te Paterswolde worden kledingbeurzen georganiseerd door een 30-tal  enthousiaste vrijwilligers. Er is een Kinderkleding- en een Dameskleding-beurs. Deze beurzen zijn in het voor- en in het najaar. Ook organiseert deze groep vrijwilligers in het najaar een Speelgoedbeurs, lees hieronder meer hierover.

Werkwijze: U kunt uw kleding brengen tijdens de inbrengmomenten, dan prijzen we de artikelen en bepalen we samen met u de prijs.  U kunt uw kleding inbrengen als het mooi, netjes en onbeschadigd is en niet te gedateerd. Ook zo goed als nieuwe schoenen, tassen, riemen, sjaals en sportkleding nemen we in. Voor de kinder kledingbeurs betreft het kleding vanaf maat 86. Het maximaal in te brengen artikelen is 30 stuks per inbrenger.

Wij zorgen ervoor dat het Dorpshuis wordt ingericht tot een grote kledingwinkel. Er wordt veel gebruik gemaakt van deze manier om kleding te verkopen en natuurlijk ook weer te kopen. Zo kun je op een relatief goedkope manier aan kleding komen. Het is echt de moeite waard om dit eens te proberen.

Op de zaterdag na de verkoop kunt u van 12.00 tot 12.30 uur uw geld en/of niet verkochte kleding weer ophalen. Ook bieden we de mogelijkheid dat de kleding naar een Goed Doel gaat. Van de opbrengst is 80% voor de inbrenger en 20% wordt ingehouden voor gemaakte onkosten. Het inbrengen van kleding is voor eigen risico.

Kijk a.u.b. even goed naar de tijden, die zijn per beurs verschillend!!

Speelgoedbeurs

De Speelgoedbeurs wordt altijd aan het einde van het jaar (vóór 5 december) gehouden. De werkwijze is gelijk aan de kledingbeurs. Speelgoed, spellen, boeken e.d. kunnen worden ingebracht. De artikelen moeten uiteraard schoon, heel en compleet zijn. Er worden géén knuffels ingenomen!
De inname is op vrijdagavond en de verkoop op de daaropvolgende zaterdagmorgen. Op dezelfde zaterdag kunt u dan ’s middags uw geld en/of niet verkochte spullen weer ophalen. Ook hier is 80% van de opbrengst voor de inbrenger en 20% wordt ingehouden voor onkosten.

Data van de beurzen in 2019

Kinderbeurs vrijdag 15 maart van 16.00 tot 19.00 uur
Inbreng kan op woensdag 13 maart van 19.00 tot 21.00 uur en donderdagochtend 14 maart van 9.00 tot 11 uur.
Ophalen geld en/of niet verkochte kleding zaterdag 16 maart tussen 12.00 en 12.30 uur.

Damesbeurs vrijdag 29 maart van 16.00 tot 20.00 uur
Inbrengen van kleding kan op woensdag 27 maart van 17.00 tot 21.00 uur en donderdagochtend 28 maart van 9.00 tot 11.00 uur.
Ophalen geld en/of niet verkochte kleding zaterdag 30 maart tussen 12.00 en 12.30 uur.

Kijk ook op onze Facebookpagina: