Vrijwilligerswerk Tynaarlo

Het Steunpunt Vrijwilligerswerk Tynaarlo stelt zich ten doel het vrijwilligerswerk in de gemeente Tynaarlo te ontwikkelen en te ondersteunen. Dit gebeurt door gericht bemiddelen tussen vraag en aanbod en het geven van ondersteuning, voorlichting en advies aan vrijwilligers en organisaties.
Het Steunpunt is er niet alleen om vrijwilligers en zoekende organisaties te koppelen. Als organisatie of vereniging kunt u misschien behoefte hebben aan ondersteuning en advies bij de uitvoering van uw werkzaamheden. Het Steunpunt kan u daarbij helpen.

Vrijwilligersvacaturebank

Misschien loopt u al een tijdje met het idee rond om vrijwilligerswerk te gaan doen, maar weet u niet waar en heeft u geen idee hoeveel tijd u er in wilt of kunt steken. Via de Vacaturebank blijft u op de hoogte van het actuele aanbod en kunt u zich aanmelden voor vrijwilligerswerk.
Als organisatie of vereniging kunt u afhankelijk zijn van de inzet van vrijwilligers. Voor u is het dus van belang deze vrijwilligers te vinden. Via onze Vacaturebank kunt u als organisatie of vereniging uw vraag naar vrijwilligers kenbaar maken.

Vrijwilligerswerk Tynaarlo
Nieuwe Rijksweg 37
9481 AP Vries
Email: steunpuntvrijwilligerswerk@stichtingtrias.nl

Openingstijden:
Dinsdagmiddag van 13.00 – 16.00 uur, vrije inloop.
Maandag, dinsdag en donderdag (op afspraak)

Trias Vrijwilligers

Ruim 350 vrijwilligers zijn werkzaam bij Trias. Zij zijn onmisbaar bij het uitvoeren van talrijke diensten van Trias en bieden net dat beetje extra in het leven van anderen.

Mensenwerk

Als vrijwilliger krijgt u weliswaar niet betaald voor uw bijdrage, maar u werkt niet voor niets! Uw inzet, vaak samen met anderen, wordt beloond met leuke contacten, gezellige activiteiten en vooral veel voldoening en plezier. Soms is de opgedane werkervaring als vrijwilliger een opstapje naar een betaalde baan en soms is vrijwilligerswerk een zinvolle tijdsbesteding voor mensen die buiten het arbeidsproces staan. Altijd is vrijwilligerswerk onbetaalbaar belangrijk!

Trainingsaanbod voor vrijwilligers

Speciaal voor vrijwilligers heeft het Steunpunt Vrijwilligerswerk een interessant trainingsaanbod. Dit jaar staan trainingen o.a. als ‘positieve oplossingsgerichte gespreksvoering’, ‘social media’, ‘gastheerschap’, ‘grenzen aangeven’ in de Kenniskaravaan. Deze trainingen zijn voor vrijwilligers kosteloos.

Mogelijkheden

• Vrijwilliger maatjesproject