Iedereen die langdurig zorgt voor bijvoorbeeld een gehandicapte of zieke moeder, kennis of buurman, is mantelzorger.
Mantelzorgers doen dit vanuit een persoonlijke band met degene voor wie ze zorgen. Ze zijn dus geen beroepsmatige zorgverleners of vrijwilligers.

De mantelzorgondersteuners geven informatie, voorlichting en persoonlijk advies. Er worden bovendien activiteiten en bijeenkomsten georganiseerd zoals  lotgenoten-contacten en thema-avonden. Daarnaast coördineert Mantelzorgonderstening de Vrijwillige Hulpdienst en het Maatjesproject.

Jonge mantelzorgers

Ook de groep jonge mantelzorgers (8 – 23 jaar) heeft onze aandacht. Voor deze doelgroep worden eigen activiteiten georganiseerd waaronder een jaarlijks uitje naar  een dieren- of pretpark,

Persoonlijke ondersteuning

Er kan bij u thuis een gesprek plaatsvinden om uw situatie te bespreken en te kijken welke hulp en steun u nodig heeft. De mantelzorgondersteuners kennen als geen ander het hulp aanbod in uw regio en zijn op de hoogte van de regelingen en mogelijkheden. Zij kunnen u helpen om hulp in te schakelen waar dat nodig is.
De beleving van de mantelzorger verschilt per persoon en situatie. Toch is mantelzorg vaak langdurig en intensief. Het is belangrijk om, als u zorgt voor een ander, ook goed voor u zelf te zorgen. Mantelzorgondersteuning kan u daarbij helpen.

Training Mindfulness voor Mantelzorgers

Door positieve ervaringen organiseert Trias in samenwerking met de gemeente jaarlijks een gratis training mindfulness voor mantelzorgers.

Voor meer informatie kunt u mailen naar mantelzorg@stichtingtrias.nl