Al zeventien jaar organiseert het Nationaal Ouderenfonds kerstdiners voor eenzame ouderen. Dit uitje, dat voor velen een waardevolle en gezellige ontmoeting is, kon dit jaar vanwege het coronavirus helaas niet doorgaan. Met de feestelijke kerstbox biedt het Nationaal Ouderenfonds een mooi alternatief. Samen met de plaatselijke vrijwilligers is er nagedacht over een veilige manier van bezorgen en een ontmoeting op afstand. Daarom hebben vrijwilligers van de PlusBus en medewerkers van Trias kerstboxen bij ouderen in de gemeente Tynaarlo bezorgd. Zij waren blij verrast.

Kerstbox en een praatje
In de box zit alles om kerst thuis zo gezellig mogelijk te maken. Iets lekkers, een cadeautje, een persoonlijk geschreven kerstkaart en een uitnodiging voor een speciale online kerstshow. Onze plaatselijke vrijwilligers konden op veilige afstand de box bezorgen en maakten een praatje om op deze manier de ouderen een hart onder de riem te steken.