Peuteropvang

Peuterspeelzaalwerk omgevormd naar peuteropvang

De peuterspeelzalen zijn door de harmonisatie per 1 april 2017 opgegaan in de kinderopvang en heten nu peuteropvang.

De Peuteropvang valt onder de wet- en regelgeving van de kinderopvang. De financiering verloopt via de kinderopvangtoeslag van de belastingdienst of via een kostwinnerstoeslag.

Naast hele dagopvang bieden wij aan alle peuters de gelegenheid om te komen spelen van 8.30-11.30 uur. Spelen, ontmoeten, ontwikkelen en signaleren. Dat zijn de kernwoorden van de peuteropvang. Peuters krijgen de gelegenheid in contact te komen met leeftijdgenootjes, samen nemen ze deel aan allerlei activiteiten, waarbij een kind altijd kan kiezen voor een alternatieve activiteit. Er staan twee gediplomeerde Pedagogisch Medewerkers op een groep van maximaal 16 peuters.

Voorbereiding op de basisschool

Spelen met zand en water, verven, plakken, kringgesprekken of muziek maken, het kan allemaal op de peuteropvang! Op een speelse manier bereiden we uw kind voor op de basisschool. Jong geleerd is oud gedaan is het spreekwoord, alles wat we bij peuters goed in de grondverf kunnen zetten, wordt later dubbel en dwars terugbetaald.

Vraag vrijblijvend een rondleiding aan op een van onze locaties info@skidkinderopvang.nl of bel 0592 - 304 190.