Paterswolde: Ieniemienie

Ieniemienie is een zeer ruim kinderdagverblijf in een voormalig schoolgebouw met twee grote buitenspeelterreinen en binnen veel licht en ruimte. Elke groep heeft een eigen ruimte en eigen slaapkamers. Het belangrijkste is het gevoel dat uw kind zich thuis voelt, dat het klikt en er een prettig persoonlijk contact is.

Groepssamenstelling

Ieniemienie heeft een nul tot twee jaar groep, een twee tot vier jaar groep en een verticale (zes weken tot 4 jaar) groep. Iedere groep heeft vaste leidsters. Door een dagritme, waarin rust en activiteiten elkaar afwisselen, wordt gezorgd dat alle kinderen zich op hun gemak voelen.
De kinderen uit de verticale groep van drie jaar en ouder kunnen op bepaalde dagen naar de drie plus groep, waar specifieke activiteiten voor deze leeftijd worden georganiseerd.

Stimuleren en ontwikkelen

Ieder kind krijgt de ruimte om zich naar eigen aard en in eigen tempo te ontwikkelen.

We stimuleren kinderen op hun ontdekkingstocht en bieden een breed aanbod aan activiteiten door goed te kijken en te luisteren naar het kind. Naast knutselactiviteiten zien we ook het helpen met huishoudelijke klusjes, het vangen van de wind en het kliederen met scheerschuim als activiteit.

Vertrouwde en veilige plek

Ieniemienie is een vertrouwde en veilige plek voor kinderen. We stimuleren kinderen elkaar te helpen en samen naar oplossingen te zoeken. Goede overdracht tussen ouders en pedagogisch medewerkers is belangrijk; door een goede informatieoverdracht kunnen we samen inspelen op wat uw kind nodig heeft.