Kameleon

Buitenschoolse Opvang de Kameleon is gevestigd in het kindcentrum Ter Borch in Eelderwolde, samen met CBS De Rietzanger. Het kindcentrum is fris, licht en ruim en helemaal op kinderen ingericht. Er zijn zes groepsruimtes voor de BSO en een prachtige leskeuken en speellokaal. De buitenruimte geeft veel mogelijkheden, evenals het aangrenzende groene gebied, waar kinderen onder begeleiding ook gebruik van kunnen maken. Er wordt samengewerkt met Natuurmonumenten, gevestigd in de boerderij aan de Madijk 1. We doen veel aan natuurbeleving en hebben daar o.a. een eigen moestuin.
Er wordt nauw samengewerkt met Buitenschoolse Opvang de Riethut in het naastgelegen Borchkwartier. Het Borchkwartier, waar ook de OBS Ter Borch in gehuisvest is, heeft de beschikking over een sportzaal waar naar hartenlust gesport kan worden door de BSO kinderen.

Groepen op leeftijd

Om optimaal op de behoeften en wensen van de kinderen te kunnen inspelen zijn de groepen verschillend ingedeeld. Om er voor te zorgen dat ook de oudere kinderen aan hun trekken komen is er voor acht-plussers een echte tienerruimte van maar liefst 105m², een huiskamerhoek en een technieklokaal. Dagelijks is er een aanbod van diverse activiteiten waaraan kinderen, als ze zin hebben, mee kunnen doen. We stimuleren daar waar nodig, maar het blijft vrije tijd van de kinderen.

Kinderparticipatie

De mening van kinderen vinden wij belangrijk. Jaarlijks organiseren we een acht-plus vergadering. Zo mogen kinderern meedenken over onder andere de regels die worden gehanteerd op de BSO en welke thema's en activiteiten we met hen ondernemen.