Een plek om elkaar te ontmoeten

I.v.m. het coronavirus zijn onze dorpshuizen tot nader bericht gesloten.
Onze dorpshuizen en multifunctionele accommodaties (MFA´s) beschikken over verschillende ruimtes met diverse faciliteiten die te huur zijn voor een redelijk bedrag. Zeer geschikt voor vergaderingen, trainingen en bijeenkomsten. De meeste locaties beschikken ook over een podium. De zalen zijn geschikt voor kleine en grote groepen tot maximaal 200 personen. Gebruikt gemaakt kan worden van presentatiemiddelen als flap-over, beamer, laptop en geluidsinstallaties met (draadloze) microfoons. Natuurlijk kunnen wij uw groep voorzien van koffie en thee en andere drankjes. Daarnaast kunnen we een meer of minder uitgebreide lunch of buffet verzorgen.

Vries

Dorpshuis De Pan

Het dorpshuis heeft verschillende zalen die voor verschillende doeleinden geschikt zijn. Gebruikers van het dorpshuis zijn de Harmonie, het Alfa College, Vrouwen van Nu, diverse klaverjas-, bridge- en damclubs en natuurlijk de verschillende (buurt-)verenigingen uit Vries. In het dorpshuis zijn 4 zalen van circa 50 m2 die om te vormen zijn tot één grote zaal. Daarnaast is er nog een soosruimte en een biljartzaal.

Geschiedenis Het gebouw is gesticht als Openbare Lagere School in 1915 en ontworpen door W.O.D. Havermans in een aan de Amsterdamse School verwante stijl. Naast de oorspronkelijke hoofdentree bevindt zich een gevelsteen met het opschrift W.O.D. Havermans arch. BNA. In 1929 werd de school in bijpassende stijl uitgebreid met een lokaal en een toiletgroep aan de westkant. De school was in gebruik als bibliotheek en clubhuis, waartoe de oorspronkelijk hoofdentree is verschoven van de Nieuwe Rijksweg naar de achterzijde. Na de verbouwing in 1995 is de oorspronkelijke hoofdentree weer in ere hersteld en is het gebouw volledig in gebruik als dorpshuis.

Dorpshuis De Pan | Nieuwe Rijksweg 4 | 9481 AR Vries

0592-543612 | de.pan@stichtingtrias.nl

Eelde Paterswolde

Ons Dorpshuis

Ons Dorpshuis is het oudste dorpshuis van Nederland opgericht in 1915 door mevr. G. Bähler-Boerma. Het dorpshuis heeft verschillende zalen zoals vergaderzalen maar ook een theaterzaal, biljartzaal en een ontmoetingsruimte. Naast een aantal vaste gebruikers zoals bloemencorso Eelde, Sociaal team en Tynaarlo Lokaal maken ook vele verschillende verenigingen uit Eelde Paterswolde gebruik van Ons Dorpshuis.

Ons Dorpshuis | B.Boermalaan 4 | 9765 AP Paterswolde

050-3095791 | ons.dorpshuis@stichtingtrias.nl

Zuidlaren

De Ludinge

De Ludinge beschikt over 5 ruime en lichte vergaderzalen voor 5 tot 25 personen. Deze zalen lenen zich uitstekend voor vergaderingen, een gezellige bijeenkomst van uw vereniging of voor lezingen, presentaties en informatiebijeenkomsten. Twee zalen van de Ludinge zijn in het bijzonder geschikt voor handvaardigheidscursussen of workshops zoals schilderen, boetseren of bloemschikken.

Daarnaast beschikt het gebouw over een gezellige ontmoetingsruimte met bar. Deze ruimte is geschikt voor groepen tot 40 personen en uit te breiden tot 125 personen.

Arrangementen voor vergaderingen of workshops is mogelijk en parkeren is gratis.

De Ludinge | Ludinge 4 | 9471 JD Zuidlaren

050-4095988 | ludinge@stichtingtrias.nl

Eelderwolde

MFA Borchkwartier

Het gaat hier om de eerste MFA gerealiseerd in de gemeente Tynaarlo, op de gemeentegrens met Groningen. In Borchkwartier is een school gevestigd en kinderopvang gevestigd. Daarnaast heeft de MFA twee grote sportzalen en verschillende ruimten voor multifunctioneel gebruik. Naast verschillende sportverenigingen maken ook een verloskundige, muziekschool, kinderfysiotherapie en een logopediste gebruik van de MFA.

MFA Borchkwartier | Borchsingel 41 | 9766 PP Eelderwolde

050-5218080 | borchkwartier@stichtingtrias.nl